Для батьків, чиї діти вчаться в 1 та 5 класах

Поради батькам першокласників щодо підтримки дитини в період адаптації до навчально-виховного процесу

1. Формуйте позитивне ставлення до школи.

2. Переходити на шкільний розпорядок дня потрібно поступово. Бажано встановити новий режим дня за кілька тижнів до того, як дитина розпочне навчання.

3. Виявляйте інтерес до шкільних справ та успіхів дитини, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.

4. Частіше хваліть вашу дитину. На скарги про те, що щось не виходить, відповідайте: "Вийде обов'язково, тільки потрібно ще раз спробувати". Формуйте високий рівень домагань. І самі вірте, що ваша дитина може все, потрібно тільки допомогти. Хваліть словом, усмішкою, ласкою й ніжністю.

5. Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі. Встановіть разом із дитиною спеціальний час, коли слід виконувати домашні завдання, і слідкуйте за виконанням цих установок.

6. Розвивайте увагу, мислення та пам'ять дитини, грайте з нею в ігри на розвиток спостережливості (у розвідників, мисливців, індійців на полюванні тощо), вирішуйте посильні головоломки, розв'язуйте кросворди. Робіть усе це якомога частіше.

7. Помічайте і заохочуйте навіть найменші успіхи у навчанні та поведінці дітей.

8. Навчіть дитину вербально висловлювати свої бажання, почуття, переживання.

9. Розмовляйте з учителями вашої дитини про її успішність, поведінку та взаємостосунки з іншими дітьми. Навіть якщо немає особливих причин для занепокоєння, консультуйтеся з учителем вашої дитини не рідше, ніж раз у два місяці.

10. Підтримуйте авторитет педагогів. Якщо ж у вас виникнуть непорозуміння, намагайтесь залагоджувати їх не у присутності дитини - така поведінка збереже довіру дитини до педагога і не призведе до стресу.

11. Не пов'язуйте оцінки за успішність дитини зі своєю системою покарань та заохочень.

12. Не поспішайте звертатись до покарань. Намагайтесь впливати на дитину проханнями - це самий ефективний спосіб давати їй інструкції.

13. Пам'ятайте: дитина - це дзеркало життя своїх батьків.

14. Головною умовою успішної адаптації дитини до навчального закладу є єдність вимог до дитини в сім’ї та школі.

Поради батькам п'ятикласників

щодо підтримки дитини в період адаптації до навчально-виховного процесу

1. Формуйте позитивне ставлення до школи, вчителів.

2. У 5-у класі розширився обсяг матеріалу з основних предметів, зросла кількість предметів, тому збільшується час підготовки до уроків. Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі. Встановіть разом із дитиною спеціальний час, коли слід виконувати домашні завдання, і слідкуйте за виконанням цих установок.

3. Забезпечте своїм дітям удале поєднання відпочинку, фізичної праці та роботи над уроками.

4. Заведіть дітей у бібліотеку, читальний зал не силою, але привчайте до повсякденного читання художньої літератури, просіть їх переказати прочитане.

5. Стежте за порадами вчителів, записаними у щоденниках і робочих зошитах.

6. Дбайте про те, щоб дитина була охайною в усьому, включаючи бережне ставлення до підручників.

7. Ніколи не поспішайте з висновками а ні про дитину, а ні про вчителя - прийдіть до школи, поспілкуйтеся з учителем.

8. Розмовляйте з учителями вашої дитини про її успішність, поведінку та взаємостосунки з іншими дітьми. Навіть якщо немає особливих причин для занепокоєння, консультуйтеся з учителем вашої дитини не рідше, ніж раз у два місяці.

9. Пам'ятайте, клас, де навчається ваша дитина, - ціле трьох колективів: дітей, батьків, учителів. Чим дружніші, цілеспрямованіші будуть ці колективи, тим у кращій атмосфері буде формуватись ваша дитина. Це залежиіь від кожного й від вас теж.

10. Помічайте і заохочуйте навіть найменші успіхи у навчанні та поведінці дітей.

11. Не забувайте: дитину не можна карати за невміння, а терпляче вчити, підказугати, радити, допомагати, підтримувати.

12. Керуйтесь у спілкуванні з дитиною правилом: найдієвіший засіб виховання - особистий приклад.

13. Дбайте про всебічний розвиток своєї дитини.

14. Умійте ставити себе на місце дитини.

15. Памятайте: праця, зокрема навчальна, не завдає шкоди вихованню дитини, а бездіяльність - її перший ворог.

16. Головною умовою успішної адаптації дитини до умов середньої школи є єдність» вимог до дитини в сім'ї та школі.

Кiлькiсть переглядiв: 535

Коментарi