План роботи

з обдарованими учнями на 2020/2021 навч рік

№ з/п

Зміст

Виконавці

Термін виконання

І . Підвищення науково-методичного рівня педагогічних працівників

1.

Упровадження навчальних програм, спецкурсів та факультативів, спрямованих на розвиток здібностей обдарованої молоді

Адміністрація, вчителі-предметники

Протягом

року

2.

Створення циклограми діагностичних методик, спрямованих на виявлення, навчання, виховання обдарованих дітей та надання їм соціально-педагогічної підтримки

Психолог

До 01.10.20

3.

Створення авторських методичних розробок, навчальних програм, щодо поглибленого вивчення курсів за вибором, факультативів.

Адміністрація, вчителі-предметники

Постійно

4.

Створення каталогів літератури з питань роботи з обдарованою молоддю. Систематичне поповнення інформації на сайті школи з метою інформування громадськості про виконання заходів роботи з обдарованою молоддю.

Бібліотекар,

заступник директора з НВР,

вчителі-предметники

Протягом

року

5.

Активне залучення обдарованої молоді до науково-дослідницької роботи, участі в творчих конкурсах

Педагог – організатор, класні керівники, вчителі

Вересень

ІІ. Виявлення обдарованих учнів і створення умов для її розвитку

6.

Поповнення інформаційного банку даних про обдарованих учнів.

Педагог-організатор

До 01.10.20

7.

Впровадження системи поетапного виявлення обдарованих дітей в підрозділі ЗОШ з цією метою підготувати психолого-педагогічні рекомендації визначення рівня даної категорії учнів.

Психолог

Жовтень

8.

Брати участь у проведенні змагань:

- олімпіад;

- конкурсів;

- конкурсів-захистів МАН;

- турнірів.

Вчителі,

педагог – організатор,

класні керівники

адміністрація

Протягом

року

9.

Забезпечення участі обдарованих учнів у Всеукраїнських та міжнародних інтелектуальних і творчих змаганнях

Вчителі

Протягом

року

10.

З метою морального та матеріального заохочення обдарованих учнів та вчителів щорічно проводити їх нагородження.

Адміністрація

Травень

ІІІ. Кадрове забезпечення

11.

Забезпечення підвищення кваліфікації педагогічних і працівників, удосконалення методологічних основ роботи з обдарованими учнями.

Заступник директора з НВР

Протягом

року

12.

Організація вивчення, узагальнення та впровадження кращого передового досвіду з питань розвитку обдарованої особистості

Заступник директора з НВР

Протягом

року

13.

Сприяння участі обдарованої молоді і педагогічних працівників у Всеукраїнських та міжнародних проектах, програмах, науково-практичних конференціях, семінарах, олімпіадах, змаганнях і конкурсах

Адміністрація

Протягом

року

ІV. Посилення соціального захисту обдарованих учнів

14.

Здійснювати підтримку обдарованої молоді, зокрема шляхом клопотання, підтримки і виплат відповідних стипендій та премій їх наставникам

Адміністрація

Протягом

року

15.

Організація оздоровлення обдарованих учнів під час канікул в пришкільному таборі

Педагог – організатор, класні керівники

Червень

V. Співпраця з громадськими організаціями

16.

Співпраця з органами місцевого самоврядування,

з громадськими організаціями у сфері розвитку та підтримки обдарованих учнів

Адміністрація

Протягом

року

17.

Висвітлення здобутків творчих особистостей у засобах масової інформації.

Заступник директора з НВР,

педагог – організатор

Протягом

року

ПОРАДИ БАТЬКАМ ЩОДО ВИХОВАННЯ

ОБДАРОВАНОЇ ДИТИНИ В СІМ'Ї

• Створіть безпечну психологічну атмосферу дитині в її пошуках, де вона могла б знайти розраду у разі своїх розчарувань і невдач.
• Підтримуйте здібності дитини до творчості й виявляйте співчуття до ранніх невдач. Уникайте негативної оцінки творчих спроб дитини.
• Будьте терпимі до несподіваних ідей, поважайте допитливість ідеї дитини. Намагайтесь відповідати на всі запитання, навіть якщо вони вам здаються безглуздими.
• Залишайте дитину одну і дозволяйте їй, якщо вона бажає, самій займатися своїми справами. Надлишок опіки може обмежити творчість.
• Допомагайте дитині формувати її систему цінностей, не обов’язково засновану на її системі поглядів, щоб вона могла поважати себе і свої ідеї поряд з іншими ідеями та їх носіями.
• Допомагайте дитині задовольняти основні людські потреби, оскільки людина, енергія якої скута основними потребами, рідко досягає висот у самовираженні.
• Допомагайте дитині долати розчарування і сумніви, коли вона залишається сама в процесі не зрозумілого ровесникам творчого пошуку: нехай дитина збереже свій творчий імпульс.
• Поясніть, що не на всі запитання дитини завжди можна відповісти однозначно. Для цього потрібен час, а з боку дитини — терпіння. Вона має навчитися жити в інтелектуальному напруженні, не відкидаючи своїх ідей.
• Допомагайте дитині цінувати в собі творчу особистість. Однак її поведінка не має виходити за межі пристойного.
• Допомагайте дитині глибше пізнати себе. Виявляйте симпатію до її перших спроб виразити таку ідею словами і зробити зрозумілою для оточення.
Виховання дитини стає ще більш складним завданням, якщо людина є батьком обдарованої дитини. Які поради з виховання дитини можуть стати корисними в цьому випадку? Іноді виховання обдарованої дитини може також вимагати спеціальних навичок виховання.
- Розпізнати обдарованість: багато батьків хочуть сподіватися, що їхні діти є в якійсь мірі обдарованими. Так як це - правда, що різні діти володіють різними талантами і здібностями, є просто ті діти, які знаходяться на самому верху. Головною порадою з виховання є здатність розпізнати, чи є ваша дитина насправді надзвичайно обдарованим. На додаток до цієї поради з виховання відноситься рада для виявлення певних ознак. Ваша дитина може бути обдарованим, якщо він здатний завершити роботу набагато швидше, ніж його однолітки. Він може бути також здатний читати і розуміти речі, які не призначені для його віку. Ваш обдарована дитина також може виявляти особливі здібності в мистецтві чи інших галузях.
- Запросити про допомогу: це необов'язково повинен бути рада з виховання, наступний за розпізнаванням обдарованості. Однак він може бути корисними радою для тих батьків, які не впевнені, як вчинити, або у кого є обдаровані діти, з якими складно впоратися емоційно. Пропонований рада з виховання полягає в тому, щоб вашої дитини протестували професіонали. Ви також можете звернутися за спеціальною підтримкою до шкільних консультантам, або попросити у них особливих рекомендацій, які можуть допомогти вашій дитині.
- Беззастережна любов: можливо, одним з ключових рад по вихованню, є необхідність переконатися в тому, що ваш обдарована дитина росте звикли до безумовної любові та прийняття. Ви повинні спілкуватися зі своєю дитиною добре і пояснювати йому, що ви любите його таким, яким він є, а не за те, що він добре вчиться в школі або чудово виконує всі завдання. У той же час доброю порадою по вихованню є демонстрація подяки і хвали за певні досягнення, переконайтеся в тому, що ви говорите своїй дитині, що ви все одно будете його любити, навіть якщо він не отримає прекрасну оцінку або похвальну грамоту.
- Знання реальності: наступним до поради по безумовної любові, є рада з виховання, який полягає в тому, що ваша дитина повинна знати, що не завжди все може бути ідеально. Це дуже важливий рада з виховання, так як обдаровані діти можуть з легкістю розчаруватися, у міру того, як вони будуть дорослішати, якщо щось буде виходити не так, як вони цього хочуть.
- Різноманітність навчальних дослідів: один з хороших порад з виховання включає різнобічність. Обдарованим дітям може запросто набридати те, що вони з легкістю пізнали. Пропонуйте їм різноманітність тем і навчальних дослідів. Це дасть вам можливість дізнатися, його сильні сторони зацікавленості, і допоможе підтримувати його навчання на здоровому балансі. Частиною цієї ради є також навчання вашої дитини соціальних тем. Може бути, корисно давати йому переглядати різні освітні книги і диски, але також не забувайте давати йому приєднуватися до ігрових груп. Дозвольте йому спілкуватися з іншими дітьми.
- Не перевантажуйте його: у той час як хорошим радою з виховання є пропозиція різних освітніх дослідів, дуже важливо не перевантажити дитину цим. Ви могли записати свою дитину на уроки віолончелі, на плавання, на уроки просунутої математики, читальні групи і безліч інших занять. Так ви можете розглядати свою дитину вже як дорослого з такою кількістю обов'язків. Пам'ятайте, що ваша дитина, ще просто дитина, тому дозвольте йому насолодитися невеликий грою і дитячим відпочинком.

Кiлькiсть переглядiв: 409

Коментарi